چسب کاشی پودری پرسلان

آشنایی با مزایای چسب های پرسلان

پیش از آنکه در رابطه با مزایای چسب های پرسلان و دلایل استفاده از آن صحبت کنیم، اجازه دهید در ابتدا به معرفی این نوع کاشی بپردازیم. پس از آن به بررسی مزایا و معایب این نوع چسب پرداخته و دلایل استفاده از آن را برای شما بیان خواهیم کرد. سپس انواع موجود آن را به شما معرفی می‌نماییم.

برای سفارش چسب کاشی پرسلان سهند شیمی می توانید با شماره 02188244976 تماس بگیرید و از مشاوران ما کمک بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید.

ویژگی های کاشی پرسلان چیست؟

کاشی‌های از این نوع که با نام کاشی چینی نیز شناخته می‌شوند در دمای بالاتری نسبت به سرامیک حرارت دیده و مقاوم می‌شوند. این کاشی‌ها که بر پایه ماسه ساخته شده اند از کاشی ‌های سرامیکی بسیارقوی‌ تر و متراکم‌ تر هستند.

علاوه بر این در مقایسه با کاشی های معمولی، آب کمتری را به خود جذب می‌کند و این به آن معنی است که پیدا کردن چسبی که بتواند این کاشی‌ها را درجای خود نگه دارد امری بسیار مهم در زمان نصب این کاشی‌ها محسوب می‌شود.

کاشی های معمولی بدلیل جذب آب بالا، نصب آن ها با ملات های دوغابی و یا چسب های معمولی امکان پذیر است اما این نوع کاشی که جذب آب پایینی دارد و احتمال نفوذ ملات به تخلخل های کاشی به حداقل رسیده است، استفاده از چسب های معمولی جهت چسباندن این نوع کاشی امکان پذیر نیست.

این همان دلیلی است که باعث خواهد شد به سراغ چسب کاشی پودری پرسلان برویم. ضمناً لازم است بدانید این نوع کاشی ها به دلیل مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب گزینه‌ای ایده آل برای حمام و سرویس های بهداشتی محسوب می‌شوند.

کاشی پرسلان چیست؟

 سفارش انواع چسب کاشی

مزایا

استفاده از کاشی‌های از این نوع این تضمین را به شما خواهد داد که محل پوشانده شده توسط آن‌ها مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت خواهد داشت، البته فراموش نکنید که این وضعیت به شرطی عملی می‌شود که پیش از هر چیزی بتوانید کاشی‌های مذکور را به درستی در جای خود نصب کنید.

استفاده از چسب‌های معمولی برای چسباندن کاشی‌های مقاوم شده چینی نتیجه‌ای جز شکست به همراه نخواهد داشت. در واقع شما برای نصب کاشی پرسلان باید از چسب مخصوص پودری خودش استفاده کنید. از ویژگی‌های این نوع چسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چسبندگی بالا
  • مقاومت در برابر نفوذ رطوبت
  • مقاومت در برابر تغییرات دمایی

مزایا چسب کاشی پرسلان

ضمناً چسب‌های اصلاح شده پلیمری قابلیت انعطاف پذیری بسیار بیشتری نسبت به چسب‌های بر پایه سیمان داشته و از این رو علاوه بر افزایش چسبندگی احتمال آسیب و ترک خوردن کاشی‌ها را تقریباً به صفر نزدیک می‌کنند.

معرفی بهترین چسب برای سرامیک های پرسلان

بله همانطور که متوجه شده‌اید، چسب پودری برند سهندشیمی برای این منظور، امکان چسباندن کاشی‌ها روی هر سطحی را فراهم می کنند و این بدان معنا است که بنابر شرایط فعلی ساختمان خود، می‌توانید چسبی مناسب را تهیه کنید که مزایایی مانند ضد آب بودن، استحکام و عمر طولانی را به سطوح مورد نظر پس از کاشی کاری بی‌افزاید. در واقع مرغوب ترین چسب برای این منظور همین محصول می باشد.

چسب کاشی و چسب سرامیک | چسب کاشی پرسلان

دسته بندی ها بر اساس تکنولوژی ساخت و مواد پایه

اگر بخواهیم این نوع چسب مناسب سرامیک را بر اساس تکنولوژی ساخت و مواد پایه به کار رفته در ساخت چسب پودری پرسلانی تقسیم بندی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

چسب خمیری برپایه اکریلیک / امولسیون

ترکیبی از رزین های اکریلیکی و مواد معدنی هستند که آماده مصرف می باشند.

چسب اپوکسی/ واکنشگرا

چسب دو جزئی سرامیک محتوی رزین اپوکسی و هاردنر، که با اختلاط این دو جز، چسب تا مدت زمان معینی آماده مصرف می باشد و اغلب در مواردی استفاده می‌شود که محل مورد نظر همیشه در مجاورت آب قرار داشته یا غوطه ور است.

چسب بتن پلیمری

خرید چسب بتن اصل سهند شیمی

چسب پودری اصلاح شده با پلیمر

ترکیبی از سیمان، مواد معدنی و اصلاح کننده های پلیمری می باشد که پس از اختلاط با مقدار مشخصی آب، قابل استفاده می باشد.

مقایسه سه نوع چسب مذکور بر اساس ویژگی ها :

انعطاف پذیری :

خمیری > پودری > اپوکسی

مقاومت در برابر آب و رطوبت :

اپوکسی > پودری > خمیری

مقاومت در برابر حملات اسیدی و سولفاته :

اپوکسی > پودری > خمیری

افزایش مقاومت در گذر زمان :

پودری > اپوکسی > خمیری

زمان باز و زمان کارپذیری :

خمیری > پودری > اپوکسی

مقاومت در برابر باکتری :

اپوکسی = پودری > خمیری

سرعت پخت :

اپوکسی > پودری > خمیری

گیرش سریع :

خمیری > اپوکسی > پودری

مقاومت حرارتی :

اپوکسی > پودری > خمیری

سازگار با محیط زیست :

پودری > خمیری > اپوکسی

قدرت چسبندگی به سطوح صیقلی :

اپوکسی > پودری > خمیری

اجرای آسان :

خمیری > پودری > اپوکسی

سفارش همتراز کاشی سهندشیمی

گروه صنعتی سهند شیمی تولید کننده محصولات شیمیایی مرتبط با صنعت ساختمان از سال 76 می باشد. برخی از محصولات سهند شیمی شامل انواع چسب پودری سرامیک، آب بند کننده ، پودر بندکشی ، پرایمر ساختمانی ، چسب بتن ،  آب بند کننده بتن، چسب بلوک می باشد.

دیدگاهی در مورد “آشنایی با مزایای چسب های پرسلان

  1. افخمی گفت:

    با سلام . مقاله عالی بود. من با 10 سال سابقه کاشی کاری تازه فهمیدم که برای چسباندن کاشی و سرامیک پرسلان فقط باید از چسب ویژه آن استفاده کرد. شاید یکی از معایب چسب های معمولی این است که نمی تواند کاشی و سرامیک پرسلانی رو خوب بچسبونه.

    1. حسنی گفت:

      با نظر آقای افخمی موافقم از معایب چسب های نسل جدید معمولی همینه که توی سرامیک کاری پرسلانی کم میاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهار =

سبد خرید