بهترین روش پاک کردن گچ

بهترین روش پاک کردن گچ از روی سرامیک و کاشی

آیا شما هم نیاز به یک محلول پاک کننده گچ دارید و به دنبال حلال گچ سفت شده هستید تا به کمک آن به تميز كردن گچ از روي سراميك بپردازید؟ در پایان این مقاله به شما راه حل این مشکل را خواهیم گفت تا بدون مشکل و به راحتی سرامیک و کاشی های خود را از گچ پاک کنید.

پاک کردن گچ از روی سرامیک و کاشی جزو اساسی ترین مشکلاتی است که یک بنا در حین کار با آن مواجه می شود. از اتفاقات شایع در حین گچ کاری و کاشی کاری کف یا دیوار با سیمان و چسب کاشی ، ریختن این مواد بر روی کاشی، سرامیک و پارکت است که منجر به کثیفی کار و ظاهر زننده می گردد. همچنین پس از پر کردن درزهای میان کاشی یا سنگ با پودرهای بند کشی نیز این مشکل پیش می آید.این مواد به سرعت روی سطح سرامیک سخت می شوند.

پاک کردن گچ از روی سرامیک

بنابراین نکته قابل توجه در رابطه با پاک کردن گچ از روی سرامیک و کاشی این است که در اولین فرصت و قبل از خشک شدن از روی سرامیک پاک شوند. به عبارتی در انجام کار های ساختمانی که باعث ماندن ملات روی سرامیک می شوند بهتر است به طور مداوم و در حین انجام کار، سطح سرامیک‌ها پاک شوند.

از آنجا که سختی کاشی و سرامیک، سنگ و پرسلان بیشتر از گچ و سیمان است، می توان از برخی از محلول پاک کننده گچ جهت زدودن آنها از روی کاشی و سرامیک استفاده کرد.برای لکه‌های کوچک و نازک، پاک کننده‌ها و روش‌های خانگی ساده کافی هستند، اما برای لکه‌های بزرگتر و ضخیم و کهنه به تلاش بیشتری نیاز است.

در ادامه تمامی این موارد را مورد مقایسه و بررسی قرار خواهیم داد.نکته ای که در تمیز کردن باید دقت کرد این است که در این فرایند، ماده شوینده و حلال گچ سبب آسیب زدن به کاشی نشود. در صورتی که این اتفاق نیفتد، آگاه باشید که اشکال از بافت سرامیک است.

جهت خرید پاک کننده سیمان از سطح با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید.

پاک کننده سرامیک و کاشی

ترفندهایی برای پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک

چنانچه این لکه ها کوچک، نازک و با ضخامت کم باشند،در مرحله اول یک تکه ابر را در آب داغ فرو برده و روی سطح مد نظر به مدت ده دقیقه تا یک ساعت قرار دهید تا خوب خیس بخورند. به مرور زمان گچشل می شود. سپس به کمک اسکاچ، فرچهو برسروی ناحیه بکشید تا محو شوند. در نهایت آبکشی کنید.

به غیر از آب می توان از سرکه خانگی نیز استفاده نمود. لازم به ذکر است که سرکه خانگی جهت زدودن لکه های چربی، برق انداختن سطوح و یا شیرآلات مناسب تر است و  برای صنف کاشی کاران و مهندسان ساختمان سازی استفاده از سرکه صنعتی موثر تر است. از لحاظ نحوه عملکرد، سرکه پیوند میان گچ و کاشی را سست می کند و باعث راحت تر پاک شدن گچ از روی سطح می شود. بهتر است سرکه را بر روی سطح مورد نظر اسپری نمایید و یکی دو ساعتی زمان دهید تا بر روی آن باقی بماند. در نهایت آبکشی  نمایید تا سرکه اضافی از روی سطح پاک شود.

جهت خرید چسب بتن سهند شیمی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید.

پاک کردن گچ از روی سرامیک و کاشی

جهت پاک کردن گچ از روی سرامیک و کاشی می توان از روش های دیگری همچون مخلوط کردن جوش شیرین با سرکه یا لیمو و یا مخلوط کردن هیدروژن پر اکسید (آب اکسیژنه) با جوش شیرین نیز استفاده نمود. در این روش ها، مخلوط حاصله بایستی حالت خمیری پیدا کند. خمیر را بر روی لکه ها بمالید و اجازه دهید نیم ساعت بر روی آن باقی بماند. در نهایت سطح را با آب گرم شستشو دهید.

در صورت استفاده از هیدروژن پر اکسید از محلول 3 درصد آن استفاده نمایید. برای درست کردن مخلوطی کارآمد، آن را به نسبت 1 به 2 با جوش شیرین مخلوط نمایید. اگر لکه ها سر سخت باشند،هیدروژن پر اکسید را مستقیما روی آنها بریزید. می توانید از مخلوط بوراکس و آب لیمو و مایع ظرفشویی نیز استفاده نمایید. در صورت داشتن دستگاه بخار شوی نیز می توانید جهت پاک کردن لکه های گچی از روی کاشی استفاده کنید.

پاک کردن گچ

پاک کردن گچ از روی سرامیک بسیار آسان تر از پاک کردن سیمان از روی سرامیک می باشد، چرا که گچ ساختار بسیار نرم تری نسبت به سیمان دارد و به راحتی با آب ترکیب می شود. در صورتی که لکه ها کاملا از بین نرفتند، می توانید این کار را چندین بار تکرار نمایید. لکه های بزرگ گچ، با این روش از بین نمی روند. بدین منظور با احتیاط به کمک یک تیغه پلاستیکی آن را برداشته و تراش دهید. با توجه به نکات فوق، در مجموع استفاده از سرکه اقتصادی و هوشمندانه نیست.

جهت خرید همتراز کاشی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید

چه تعداد همتراز کننده باید استفاده شود

پاك كردن شوره و سفیدک روی كاشی و سرامیک

در ادامه به روشهایی برای پاک کردن شوره و سفیدک از روی کاشی و سرامیک می پردازیم:

پاك كردن شوره و سفیدک روی كاشی و سرامیک

استفاده از لیمو ترش

اولین روش خانگی برای شستن شوره و سفیدك روی کاشی و سرامیک استفاده از لیمو ترش است. یک تکه لیمو ترش را روی کاشی و سرامیک بمالید. می توانید از دستمال آغشته به سرکه هم استفاده کنید. لیمو و سرکه اسیدی هستند و شوره های روی سرامیک را حذف می کنید.

خرید نانو سنگ نما یا آبگریزکننده سهند شیمی

جهت خرید نانو سنگ نما سهند شیمی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید.

استفاده از آمونیاک

مخلوط یك پیمانه آمونیاك، یك چهارم پیمانه جوش شیرین و یك دوم پیمانه سركه در یك سطل آب داغ. این مخلوط فرمول دیگری برای تمیز كردن سطح دیوارهای رنگ روغنی یا  کاشی و سرامیک است.

ترفندهایی برای برق انداختن سرامیک

برای برق انداختن سرامیک ترفندهای ساده و کاربردی وجود دارد که در ادامه مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم:

استفاده از سفیدکننده

ترکیب سفیدکننده و آب میتواند براحتی سرامیک های شما را برق بیندازد.برای این منظور در یک لیتر آب دو تا سه پیمانه محلول سفید کننده را مخلوط نمایید سپس با یک دستمال نرم سطح سرامیک را با این محلول تمیز نموده و پس از گذشت 20 دقیقه آب کشی نمایید. با کمک این روش شما قادر به تمیز کردن کاشی های دستشویی و حمام خواهید بود.

استفاده از سفیدکننده

استفاده از محلول سرکه و آب

برای تمیز نمودن سرامیک های نیمه کثیف که تنها روی آن مقداری خاک نشسته میتوان از مخلوط آب و سرکه استفاده نمود. برای این منظور در یک بطری شیشه شور مقداری آب و سرکه را با هم مخلوط کنید و به میزان لازم روی سرامیک های کثیف پخش کنید و سپس با دستمال نرم پاک کنید.

پاک کردن سیمان از سطح کاشی و سرامیک

سیمان یکی از مواد مقاوم و بادوام در صنعت ساختمان سازی می باشد. فسفریک اسید و تری سدیم فسفات، ترکیبات اصلی جهت حل کردن بتن می باشند. جهت پاک کردن لکه های کوچک و نازک سیمان روش استفاده از سرکه کارآمد نخواهد بود. سرکه سبب حل شدن بتن نمی شود و فقط تا حد بسیار کمی سیمان موجود در بتن را که عامل بهم چسبندگی بتن می باشد، تجزیه می نماید. در مجموع این روش بسیار سخت و طاقت فرسا است.اگر لکه ها پاک نشدند، بایستی مراحل را مجددا تکرار نمود که باز هم به صرفه نیست و زحمت بسیار دارد.

چسب ملات

 

در صورتی که لکه های سیمان بزرگ باشند و یا متراژ کار بالا باشد، استفاده از سرکه قطعا روش کارآمد و موثر و اقتصادی نیست. در این حالت بایستی از پاک کننده های مخصوص سیمان برای تمیز کردن سطح استفاده نمایید.

پیش از استفاده از پاک کننده سیمان برای پاک کردن کاشی و سرامیک، لکه های بزرگ و ضخیم را با احتیاط تراش دهید و سپس از پاک کننده سیمان استفاده نمایید. اسپری های پاک کننده سیمان در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان قابل استفاده می باشند. بوی نا مطبوعی ندارند و میزان اسیدی بودن آنها در حدی تنظیم شده است که به سرامیک و بندهای پر شده با پودر بند کشی آسیبی وارد نمی رساند.

پاک کننده های سیمان به صورت محلول بوده و جهت از بین بردن لکه های سخت و کهنه سیمان به طور خاص طراحی شده اند. این محلول ها به سرعت و به صورت یکپارچه عمل می کنند. بر روی انواع سطوح کاشی و سرامیک قابل اجرا هستند،. غیر قابل اشتعال و از لحاظ بیولوژیکی تجزیه پذیر در محیط زیست می باشند. اسپری پاک کننده سیمان سهند شیمی به طور ویژه جهت پاک کردن گچ و سیمان از سطح کاشی و سرامیک ساخته شده و در بطری های 500 سی سی عرضه می شود.

نحوه پاك كردن سيمان از روي سنگ توالت

از دیگر مواردی که افراد با آن مواجه می شوند ریختن سیمان و گچ بروی سنگ توالت است.همان طور که میدانید سنگ توالت از مواد اولیه پرسلان ساخته شده است.معمولا گچ و سیمان از روی سطوح سنگ توالت براحتی کنده شده و تمیز میشود ولی در اثر گذشت زمان و پاک نکردن این سطوح سرامیکی ممکن است ردی از سیمان بروی خود بگذارند.برای این منظور میتوان از مواد شوینده قوی که حلال سیمان هستند استفاده نمود.این مواد براحتی سیمان روی سطوح سرامیکی را از بین می برند.

نحوه پاك كردن سيمان از روي سنگ توالت

سفارش پودر بندکشی سهند شیمی

بهترین روش پاك كردن گچ از روي پاركت، کاشی و سرامیک: محلول سهند شیمی

در پاسخ به این سوال که حلال گچ چیست و برای تمیز کردن دیوار گچی چه باید کرد باید گفت که پاک کننده کاشی و سرامیک سهند شیمی ( remover cement ) مناسب جهت پاک کردن گچ از روی سرامیک و دیوار می باشد . این محصول جهت برطرف کردن لکه ها از روی کاشی های لعاب دار ، پرسلنی ، گرانیتی و سطوح آهنی می باشد و قابل استفاده به عنوان حلال گچ سفت شده خواهد بود. جهت خرید این محصول با کیفیت با ما تماس بگیرید.

پاک کننده سرامیک و کاشی

دیدگاهی در مورد “بهترین روش پاک کردن گچ از روی سرامیک و کاشی

  1. احمد تهرانی گفت:

    باسلام و خسته نباشید به گروه سهند شیمی . ببخشید برای سفارش پودر بندکشی سهند شیمی باید چکار کنم؟

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام دوست عزیز لطفا به صفحه پودر بندکشی مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هشت =

سبد خرید