نحوه استفاده از همتراز کاشی

نحوه استفاده از همتراز کاشی

همترازکننده‌های کاشی و سرامیک، ابزاری به ظاهر ساده هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان سطوح کاشی‌کاری را با دقت و سرعت بالایی اجرا نمود. از آن جا که هم‌سطح نبودن پنل‌های پوششی در سطوح مختلف، مشکلات جدی اعم از ایجاد پدیده ناخنک، تجمع آلودگی، عدم تخلیه آسان آب را به دنبال دارد،بهتر است با به‌کارگیری ابزار نوین و کارامد از این اتفاق جلوگیری کنیم، تا در پایان سطوحی زیبا، منظم، کاملا یکدست و مسطح داشته باشیم.

سهند شیمی تولید کننده انواع چسب کاشی ، چسب بتن و مواد آب بند کننده ساختمانی می باشد. برای سفارش محصولات لازم برای آب بندی دیوار سیمانی به قسمت محصولات سهند شیمی مراجعه نمایید و در صورت نیاز به مشاوره از طریق شماره های 88244976 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در ادامه این مطلب از سایت سهندشیمی با نحوه استفاده از همتراز کاشی آشنا خواهیم شد:

چرا باید از سیستم همتراز کاشی استفاده کرد؟

یکی از عوامل تأثیرگذار بر کیفیت ظاهری و دوام سطوح کاشی‌کاری‌شده، هم‌تراز بودن پنل‌ها و همچنین یکسان بودن فواصل میان آن‌ها (ضخامت یکنواخت بندها) در کلیه نقاط است. در صورتی که به این مسئله دقت نشود و به علت هم‌تراز نبودن لبه‌ کاشی‌ها در قسمتی از سطح ناهمواری به وجود آید، حین شستشو آب و مواد شوینده به راحتی تخلیه نشده و در یک نقطه جمع خواهد شد.

با تجمع آب و آلودگی‌ها در محل بندکشی‌ها، نتیجتا شاهد ایجاد کثیفی، سیاهی و لکه‌های سبز ناشی از رشد خزه و جلبک خواهیم بود.

ابزار مخصوص تراز

تجمع آب علاوه بر ایجاد آلودگی و ظاهر زشت و کثیف، سبب نفوذ رطوبت به لایه زیرین پنل‌ها شده و به مرور می‌تواند با کاهش چسبندگی منجر به لق‌ یا جدا شدن کاشی از ملات یا چسب گردد. پدیده ناخنک همچنین سبب ایجاد مزاحمت در هنگام عبور انسان یا وسایل نقلیه (برای مثال در پارکینگ‌ها) می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی کاشی و سرامیک‌ها را افزایش می‌دهد.

استادکاران قدیمی اغلب از روش‌های سنتی و ابزارآلاتی همچون تراز، چکش و … به منظور هم‌سطح‌ نمودن کاشی‌ها در زمان نصب استفاده می‌کردند که این روش‌ها معمولا به مهارت بالا و صرف وقت زیادی نیاز داشتند. امروزه با توجه به اهمیت اجرای سریع، آسان‌ و دقیق‌تر سطوح کاشی‌کاری، استفاده از ابزارهای ساده و کارامد همچون صلیب، کلیپس و گوه گسترش یافته است.

خرید همتراز کننده کاشی سهند شیمی

محصول همتراز کاشی و سرامیک سهند شیمی یکی از بهترین ابزارها به منظور تراز کردن کاشی ها و سرامیک ها می باشد. شما با خرید همتراز کاشی سهند شیمی براحتی می توانید کیفیت کاشی کاری خود را بالاتر ببرید.سهند شیمی مرکز فروش و تولید کننده انواع همتراز کننده های کاشی می باشد.برای سفارش محصول همتراز کاشی و سرامیک سهند شیمی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید و سفارش خود را نهایی کنید.

خرید همتراز کننده کاشی سهند شیمی

نحوه کار همتراز کاشی چگونه است؟

انتخاب اندازه اجزای همترازکننده کاشی، باید با توجه به ابعاد و ضخامت پنل‌های سنگی یا سرامیکی صورت گیرد. به همین منظور شرکت سهند شیمی اقدام به عرضه انواع صلیب، کلیپس و گوه در ابعاد متنوع و متناسب با ضخامت‌های رایج کاشی و سرامیک در بازار کرده است.

همچنین بخوانید: معرفی ابزارهای تراز کننده

روش استفاده از صلیب کاشی

صلیب کاشی یا اسپیسر قطعه‌ای پلاستیکی با ضخامت 1 تا 10 میلی‌متر است که به شکل به‌علاوه ساخته می‌شود و برای تنظیم فواصل دقیق و یکسان بین کلیه کاشی‌های یک سطح به کار می‌رود. استفاده از صلیب کاشی که یک ابزار ساده، مقرون به صرفه و کارامد است باعث بهبود ظاهر کاشی‌کاری و بندکشی زیبا و بادوام خواهد شد.

روش استفاده از صلیب کاشی

نحوه استفاده از همتراز کاشی به صورت اسپیسر به این صورت است که پس از اعمال ملات یا چسب، کاشی را بر روی سطح قرار می‌دهیم و باید توجه داشت که در هر مرحله صلیب‌ها در محل بندها و بین یک پنل با پنل بعدی قرار گیرند. این روش در عین این که بسیار کم‌هزینه و آسان است، مانع از ایجاد بی‌نظمی، فواصل غیریکنواخت و غیرگونیا در کاشی‌کاری‌ها خواهد شد.

خرید صلیب کاشی سهند شیمی 

روش بکارگیری کلیپس و گوه

همتراز کاشی و سرامیک برای پنل‌هایی با ضخامت 3 تا 25 میلی‌متر و در سه سایز همتراز کوچک، همتراز بزرگ و همتراز بزرگ پایه بلند عرضه می‌شود. نحوه استفاده از همتراز کاشی به این صورت است که ابتدا تایل را در سطحی که با ماله دندانه‌دار به ملات یا چسب سیمان آغشته‌شده قرار می‌دهیم و پس از وارد کردن لبه کلیپس در زیر پنل، کاشی بعدی را هم در کنار آن نصب می‌کنیم.

روش بکارگیری کلیپس و گوه

اکنون با کمک آچار همتراز، گوه یا پل را وارد کلیپس می‌کنیم و با فشردن آن، لبه‌های دو کاشی به موازات هم در یک سطح قرار می‌گیرند. با این کار همچنین هوای باقیمانده در بین کاشی و ملات که بعدها ممکن است باعث لق‌شدگی کاشی گردد، خارج خواهد شد.

پس از کنترل تراز بودن سطح باید تا زمان گیرش چسب یا ملات صبر کنیم و سپس در پایان کار از یک چکش پلاستیکی برای شکستن کلیپس‌ها و آزاد کردن گوه‌ها کمک می‌گیریم. کلیپس‌ها دقیقا از ناحیه زیر کاشی شکسته می‎شوند و در سطح کار اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود.

خرید کلیپس و گوه سهندشیمی

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت سهند شیمی با نحوه استفاده از همتراز کاشی آشنا شدیم. از مزیت‌های استفاده از سیستم‌های همترازکننده در کاشی‌کاری می‌توان به افزایش دقت، حذف خطاهای انسانی، چینش دقیق و منظم، حصول سطحی زیبا و یکدست، اجرای آسان و سریع اشاره کرد.

همان طور که می‌دانید سرعت اجرا و کیفیت نهایی دو عامل تعیین‌کننده در پروژه‌های ساختمانی و نوسازی به شمار می‌آیند. بنابراین بهتر است با انتخاب تکنیک های موثر و ابزارهای نوین، کارامد و مقرون به صرفه به جای شیوه‌های منسوخ و زمانبر قدیمی، بهره‌وری را افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هشت =

سبد خرید