معرفی برترین تولید کنندگان کاشی و سرامیک ایران

لیست کارخانه های کاشی و سرامیک در ایران

در این مقاله قصد داریم تا در یک بررسی با رتبه بندی کارخانه های کاشی و سرامیک آشنا شده و بهترین برند کاشی و سرامیک یزد و سایر استانهای مطرح در صنعت کاشی و سرامیک کشور را به شما معرفی کنیم.در این مقاله بزرگترین کارخانه های کاشی و سرامیک یزد و تبریز که از تولید کنندگان کاشی و سرامیک برتر ایران محسوب می شوند را به شما معرفی خواهیم نمود. اگر از فعالان صنعت ساختمان هستید، این مطلب به آشنایی بیشتر شما با برندهای کاشی و سرامیک ، کمک خواهد کرد.

تولید کاشی و سرامیک در ایران ، به جهت بهره گیری از معادن خوب خاک در کشور، از رونق بسیار خوبی برخوردار است. امروزه، صنعت ساختمان کشور در امر تولید کاشی و سرامیک و محصولات وابسته به آن مانند انواع چسب کاشی و سرامیک ، همتراز کاشی و پودر بندکشی نه تنها به خودکفایی کامل رسیده است بلکه امکان صادرات این محصولات را نیز دارد.

ظرفیت بالای تولید محصولات با درجه کیفی در سطح استانداردهای جهانی، ایران را در شمار کشورهای معروف در این زمینه قرار داده است.

در این مقاله با رتبه بندی کارخانه های کاشی و سرامیک به ترتیب و بهترین کاشی و سرامیک در ایران، یزد ، تبریز و سایر استان ها به بررسی چند تا از برترین کارخانه های کاشی و سرامیک پرداخته ایم.

صنعت کاشی و سرامیک در ایران

ایران، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولید کننده کاشی و سرامیک منطقه شناخته می‌شود. ذخایر بی نظیر در معادن متعدد کشور، قیمت بسیار پایین انرژی نسبت به سایر کشورها و حمایت از صنعت گران داخلی، سبب افزایش چشم گیر ظرفیت‌های تولیدی ایران در زمینه‌ی کاشی و سرامیک گردیده و زمینه‌ی صادرات این محصول به کشورهای مختلف جهان را فراهم آورده است.

تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در ایران

حجم صادرات این محصول در حال حاضر با وجود تحریم‌ها، به رقمی حدود 400 میلیون دلار در سال می رسد. در سال 95، صادرات حدود 400 میلیون دلاری کاشی و سرامیک به 69 کشور معتبر جهان، ایران را به بزرگترین قطب تولید کاشی و سرامیک منطقه تبدیل کرد.

شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید و توزیع کاشی و سرامیک ایران بسیار متعدد بوده و اغلب آن‌ها دارای سوابق درخشانی در این زمینه هستند.

علاوه بر آن، استفاده از بهترین و به روز‌ترین ابزار آلات کارخانه‌ای، سبب رشد کیفی محصولات ایرانی گردیده است. در ادامه، به معرفی برخی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده کاشی و سرامیک خواهیم پرداخت.

لیست کارخانه های کاشی و سرامیک در ایران 

شرکت‌های معتبر و بزرگی در ایران، در زمینه‌ی تولید کاشی و سرامیک فعال هستند که همگی دارای اعتبار لازم و کیفیت مطلوب نیز هستند.

ما در اینجا، تنها به 8 مورد از برترین تولیدکنندگان اشاره خواهیم کرد و البته نکته‌ی مهمی که پیش از نام بردن از شرکت‌های تولید کننده باید بدانید، آن است که ترتیبی درباره‌ی این نام‌ها به کار نرفته است.

ترتیب معرفی برندها و کارخانه سرامیک و کاشی معرفی شده، هیچ ارتباطی به برتری این شرکت‌ها نسبت به یکدیگر نخواهد داشت.

آپادانا سرام

آپادانا سرام

مجتمع تولیدی آپادانا سرام، از سال 1381 تاکنون، به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده کاشی و سرامیک در ایران مشغول فعالیت است.

این شرکت با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز جهان، اقدام به تولید انواع کاشی و سرامیک آشپزخانه کرده و تولیدات آن به سه دسته‌ی کاشی‌های دوبار پخت، کاشی‌های پرسلانی بدون لعاب (کاشی‌های گرانیتی) و کاشی‌های پرسلان لعاب دار تقسیم می‌شود.

این شرکت، با ظرفیت تولید سالانه 30 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در سه فاز مجزای کارخانه‌ی خود، به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان شناخته می‌شود.

تکسرام

شرکت تولیدی تکسرام یکی از معتبرترین تولید کنندگان کاشی و سرامیک ایران است که محصولات متنوع و متعددی را به بازار عرضه می دارد.

تکسرام که از سال 1374 درحال فعالیت است، به عنوان نخستین تولید کننده کاشی گرانیتی در خاورمیانه شناخته شده و در حال حاضر، انواع کاشی گرانیتی و پرسلان لعابدار را در ابعاد و طرح‌های بسیار متنوع تولید می کند. خاصیت ضد اسیدی بالا و جذب رطوبت پایین از ویژگی‌های کیفی مطرح این برند تجاری محسوب می‌شوند.

پرشین کاشی ایرانیان

پرشین کاشی ایرانیان

شرکت تولیدی کاشی ایرانیان از سال 1389 تاکنون، به عنوان یکی از معتبرترین تولید کنندگان کاشی و سرامیک مرغوب و با کیفیت ایرانی، با جدید‌ترین تکنولوژی‌های اروپایی و با رعایت استانداردهای CE مشغول به فعالیت است.

محصولات این شرکت به کشورهای متعددی از جمله ترکیه، آذربایجان، گرجستان، افغانستان، پاکستان، عمان و عراق صادر می‌شوند.

مقاومت شدید محصولات این شرکت در برابر سایش، سبب شده است تا گزینه‌ی مناسبی برای پوشش کف معابر پر رفت و آمد مانند فرودگاه، هتل و شرکت‌های بزرگ باشد. می توانید قیمت انواع کاشی و سرامیک این برند را در سایت این شرکت مشاهده نمایید.

کاشی و سرامیک تبریز

یکی از معتبر‌ترین و بزرگ‌ترین تولید کنندگان کاشی و سرامیک ایران ، برند تبریز است.

این شرکت ازسال 1374 تا کنون، در مساحتی بالغ بر 15 هکتار و با داشتن 700 پرسنل تولیدی فعال، یکی از فعال‌ترین شرکت‌های این زمینه است. ظرفیت تولید 10 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک مرغوب و با کیفیت، و همکاری با شرکت‌های معتبر اسپانیایی در زمینه‌ی کاشی‌های تخصصی ضد سایش مخصوص کف، باعث شهرت این شرکت در عرصه‌های بین المللی نیز شده است.

کاشی و سرامیک تبریز در حال حاضر محصولات خود را به کشورهایی مانند آلمان، اتریش، گرجستان، ترکمنستان، ازبکستان و بسیاری از کشورهای همسایه صادر می کند.

الماس کویر یزد مهسرام

الماس کویر یزد مهسرام

برند مهسرام، بدون شک یکی از شناخته شده‌ترین برندهای کاشی و سرامیک در ایران است. این شرکت، از سال 1376 در مساحتی بالغ بر 17 هکتار کارخانه‌ای شروع به فعالیت نموده است.

شرکت الماس کویر یزد اولین کارخانه‌ی تولید کننده کاشی و سرامیک پرسلان سوپر پولیش نانو در ایران است که محصولات با کیفیت خود را علاوه بر ایران، در خارج از مرز‌ها نیز عرضه می کند.

کاشی مرجان

کاشی مرجان

 یکی دیگر از شرکت‌های معتبر کاشی و سرامیک در ایران، کاشی مرجان است که از سال 1371 تا کنون، در زمینه‌ی تولید انواع کاشی و سرامیک ساختمانی، فعالیت می کند.

تنوع فراوان تولیدات این شرکت، از انواع کاشی‌های پرسلان پولیش و نیمه پولیش گرفته تا کاشی‌های لوکس و از انواع کاشی‌های ضد اسید صنعتی گرفته تا کاشی‌های با قابلیت عبور نور، سبب شهرت این برند در سراسر ایران گردیده است.

کاشی مرجان علاوه بر ایران، محصولات خود را در کشورهای متعدد آسیایی و اروپایی نیز عرضه می‌کند.

کاشی پرسپولیس

کاشی پرسپولیس 

کارخانه کاشی و سرامیک پرسپولیس، از سال 1386 در یزد به بهره برداری رسید و با ظرفیت تولید 12 میلیون متر مربع کاشی در سال، به عنوان بهترین برند کاشی و سرامیک یزد و بزرگ‌ترین تولید کننده کاشی و سرامیک این استان شناخته می‌شود.

محصولات این شرکت زیر نظر متخصصان ایتالیایی و با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات جهان تولید و به کشورهای مختلف جهان، عرضه می‌شود. تنوع فراوان، کیفیت بسیار مرغوب، ظرفیت تولید بالا و داشتن استانداردهای معتبر بین المللی، از مهم‌ترین ویژگی‌های کاشی و سرامیک پرسپولیس است.

کاشی پارس

کاشی پارس

یکی از قدیمی‌ترین نام‌های کاشی و سرامیک در ایران، کاشی پارس است.

 این شرکت از سال 1356 شروع به فعالیت کرده و اولین تولید کننده‌ی کاشی و سرامیک 2 بار پخت در ایران بوده است.

شرکت کاشی پارس پس از به‌روز کردن تجهیزات کارخانه‌ای خود، در سه فاز گسترده مشغول فعالیت است. ظرفیت تولید 2 میلیون متر مربع کاشی دوبار پخت، 3.5 میلیون متر مربع کاشی پرسلان لعابدار و 1 میلیون متر مربع کاشی پرسلان پولیش دار، شرکت کاشی پارس را به یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه تبدیل می کند.

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که می دانید، بهترین مصالح برای نصب کاشی و سرامیک ، چسب سرامیک و کاشی است. امروزه تمام صنعت گران عرصه‌ی ساختمان، از انواع چسب کاشی پودری برای اتصال آن به کف و دیوار استفاده می کنند.

شرکت سهند شیمی یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان چسب کاشی و سرامیک در ایران است که به دلیل کیفیت، تنوع و تخصصی بودن محصولات خود، در سطح کشور شناخته می‌شود.

برخی از محصولات سهند شیمی شامل چسب کاشی پرسلان ، چسب بتن ، چسب بلوک ، پرایمر ساختمانی ، انواع همتراز کاشی ، صلیب کاشی ، آب بند کننده ، پودر بندکشی وانواع آبگریز کننده … می باشد.

در این مقاله به معرفی برترین تولید کنندگان کاشی و سرامیک ایران پرداختیم که امیدواریم نظر شما را جلب کرده باشد. لطفا با ارسال نظرات خود مار را بهره مند کنید.

دیدگاهی در مورد “لیست کارخانه های کاشی و سرامیک در ایران

  1. مهدی گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله مفیدتان از لحاظ رده بندی کاشی و سرامیک و محصولات در این رنج منظورم حمام آشپزخانه و … تبریز بالاترین کیفیت و تنوع رو داره .

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام خوشحالیم که این مقاله مورد استقبال شما قرار گرفت

  2. ناصری گفت:

    میشه یه برند کارخانه تولید سرامیک پرسلانی که مختص تولید سرامیک های پرسلانی باشد و مرکز تولید کاشی ایران به حساب بیاد رو معرفی کنید و اینکه در کل بهترین برند سرامیک ایرانی از نظر کیفیت و دوام کدوم برند هست؟

    1. سعید گفت:

      شرکت تولیدی بهسرام کاشان

  3. فرزاد گفت:

    من با بیش از 20 سال سابقه کار در سرامیک کاری بهتون میگم بهترین مارک کاشی و سرامیک تکسرام هستش و تکسرام جزو بهترین کاشی و سرامیک ایرانی به حساب میاد

    1. مهشاد گفت:

      سلام راه ارتباطی با شما چی هست.؟

      1. رضا دهقان گفت:

        سلام
        راه های ارتباطی مون توی سایت درج شده، با کلیک روی صفحه تماس با ما می تونین راه های ارتباطی مون رو مشاهده بفرمایین

  4. علیرضایی گفت:

    یکی از همکارای کاشی کارمون ازم میپرسید که کاشی تبریز بهتر است یا یزد؟ به نظرم جفتشون هم برندهای خوبی دارند ولی از نظر من بهترین برند کاشی و سرامیک ایرانی برند مهسرام یزده و در کل تو یزد کلی برند هست که هر کدوم می تونند جزو بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک ایران محسوب بشند.

  5. سپهری گفت:

    من چند سالی هست که از کارخانه سرامیک پرسپولیس تو سرامیک کاری استفاده می کنم به نظرم جزو بهترین کاشی و سرامیک های موجود در ایرانه که در لیست کارخانه های کاشی و سرامیک در ایران که شما هم معرفی کردین اومده.

  6. محمد بهاری گفت:

    سلام جناب. ممنون میشم راجب کارخانه جات و برندهای تولید کننده کاشی شیشه ای هم مطلبی بگذارید.

  7. قاسم خسروی گفت:

    سلام.
    ما برای بازسازی آزمایشگاه خودمون احتیاج به سرامیک مقاوم در برابر اسید داشتیم میخواستم بدونم برای محیط های آزمایشگاهی و صنعتی برترین برند تولید کننده سرامیک ضد اسید کدوم هستش؟
    سپاس از توجهتون.

    1. ب م گفت:

      سلام ، کاشی و سرامیک ضد اسید کاشی تبریز

  8. نادر حسنی گفت:

    خسته نباشید. من از محصولات سهند شیمی استفاده کردم و واقعا راضی هستم چه به لحاظ قیمت و چه از نظر کیفیت . مطلبتون رو خوندم فقط یه سوال ببخشید در لیست ارسالی شما برترین تولید کننده سرامیک گرانیتی کدوم برنده؟

  9. davood گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون.
    من برای کاشی کاری استخرم دنبال یه برند خوب کاشی هستم. بهترین تولید کننده کاشی های استخری از نظر شما کدوم برند و کارخونه هست؟

  10. کیوان جوادمنش گفت:

    سلام. سپاس از مقاله کاملتون.
    کدوم برند جزء تولید کنندگان کاشی تزیینی محسوب میشه؟

  11. کمال حیدری گفت:

    ممنون از مقاله کامل و عالی تون . رتبه بندی کارخانه های کاشی و سرامیک رو بسیار خوب معرفی کردید. بسیار مفید بود

  12. وحید بابکی گفت:

    سلام علیکم. ببخشید من میخواستم در کاشی کاری بنای خودم از برند یزدی استفاده کنم چون خیلی راجع بهش شنیدم.بهترین برند کاشی و سرامیک یزد از نظر شما کدوم برنده؟

  13. جعفر اصلانی گفت:

    سلام وقت بخیر با توجه به مطالب شما و رتبه بندی کارخانه های کاشی و سرامیک ، بهترین برند کاشی و سرامیک در ایران کدوم یک از برندهایی است که شما معرفی نمودید؟

    1. سعید گفت:

      کاشی بهسرام

  14. احمد نجفی گفت:

    با سلام ممنون از مقاله خوبتون. ببخشید از نظر شما بهترین برند کاشی و سرامیک یزد کدوم برند می باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

سبد خرید