آب بندی استخر

10روش برتر آب بندی استخر و عایق بندی آن

استخرها مکان های تفریحی مناسبی برای تمام فصول می باشند ولی باید در نظر داشت که مانند هر سازه دیگری استخر ها هم نیاز به نگه داری و مراقبت های ویژه ای دارند.یکی از مهم‌ترین نکات در ساخت و نگه‌داری از یک استخر توجه به آب ‌بندی استخر است؛

مواد تشکیل دهنده استخر ها که عمدتا سیمان و مواد نفوذ پذیر هستند باعث درز احتمالی آب در میان این مواد سیمانی شده و در نهایت باعث ترک استخر و خرابی آن خواهد شد.

کسانی که به استفاده از استخر علاقه دارند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که از آنجایی که بیشتر استخرها از سیمان ساخته شده‌اند بنابراین باید با عایق‌بندی استخرها از تخریب و نشت کردن آب در آن جلوگیری شود.

اهمیت آب بندی استخر

در کنار جلوگیری از نشتی آب می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد که باعث می‌شود آب بندی استخر اهمیت پیدا کند؛ با استفاده از آب بند کننده شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که استخر به مدت طولانی از نمای بیرونی خوبی برخوردار است؛ همچنین عایق ‌بندی استخر سبب حفاظت از استخر در برابر سرمای زیاد و یخ‌زدگی می شود.

این عمل در مدت زمانِ عمر مفید استخر نقش بسیاری دارد. آب بندی کف استخرها نیز از موارد مهم در این زمینه است که اگر توجه کافی به این قسمت نشود به راحتی آب به داخل استخر نفوذ می‌کند و بعد از گذشت مدت زمانی اندک باعث تخریب و آسیب به کف استخر خواهد شد.

سفارش پوشش نانو نما سهند شیمی

روش های آب بندی استخر

فشار مثبت و فشار منفی در عایق بندی استخر

در تعریف فشار مثبت باید این گونه عنوان کنیم که فشاری که سیال درون ظرف به دیواره های داخلی ظرف وارد میکند و تمایل به نفوذ در آن را دارد. استفاده از آب بندی فشار مثبت باعث می‌شود تا مخزن بتنی از داخل آب بندی شود که یکی از بهترین روش‌ها در آب بندی سازه‌های بتنی به شمار آورد.

فشار منفی، فشاری است که سیال های خارج از ظرف به دیواره های خارجی ظرف وارد می آورند تا درون آن نفوذ کنند. سازه های زیرزمینی در مناطقی که سطح آب زمین بسیار بالا است یکی از بارز ترین نمونه های فشار منفی می باشند. برای جلوگیری از نفوذ سیالات به این گونه سازه ها از آب بند کننده های فشار منفی استفاده می شود. مواد نفوذگر و مواد کریستال شونده از پرکاربرد ترین این محصولات می باشند.

برای آب بندی استخر باید به مواردی کلی اشاره کرد؛ اولویت اول آب‌بندی سازه بتنی در زمان بتن ریزی است.

برای سفارش همتراز کاشی سهند شیمی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید

چه تعداد همتراز کننده باید استفاده شود

آب بندی سازه استخر

آیا کاربرد چسب ضد آب برای استخر به منظور آب بندی آن مناسب است؟

چسب بتن پلیمری ، بر پایه رزین های امولسیونی، با هدف افزایش چسبندگی بتن، چسبندگی ملات جدید بتن به بتن قدیمی، کاهش نفوذ پذیری بتن، افزایش مقاومت فشاری و کششی بتن، افزایش مقاومت بتن در برابر یخ زدگی و آنتی باکتریال طراحی شده است.

برای آب بندی استخر و سازه آن میتوان از چسب بتن اپوکسی سهند شیمی برای بخش هایی که مثل استخر و جکوزی برای مدت طولانی در مجاورت آب هستند. (با توجه به ضد آب بودن اپوکسی) استفاده نمود.

برای سفارش چسب بتن سهند شیمی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید

چسب بتن چیست و چه کاربردی دارد ؟

بهترین روش عایق بندی استخر سیمانی چیست؟

روش های مختلف عایق کاری استخر سیمانی به شرح زیر است:

1. اسپری فوم عایق (Spray Foam Insulation)

یکی از روش های رایج عایق کاری استخر سیمانی استفاده از عایق فوم اسپری است.

این تکنیک شامل پاشیدن لایه ای از فوم عایق بر روی دیوارهای داخلی استخر است. عایق فوم اسپری یک مانع بدون درز و بادوام ایجاد می کند که به حفظ گرما و کاهش اتلاف انرژی کمک می کند.

علاوه بر این، تقویت ساختاری را فراهم می کند و حتی می تواند خطر ایجاد ترک در استخر سیمان را به حداقل برساند.

2. عایق پوشش استخر (Pool Cover Insulation)

استفاده از روکش استخر یک راه موثر و نسبتا مقرون به صرفه برای عایق کاری استخر سیمانی است.

پوشش استخر به عنوان یک سپر عمل می کند و از اتلاف حرارت در اثر تبخیر جلوگیری می کند و انتقال حرارت بین آب استخر و محیط را کاهش می دهد.

با پوشاندن استخر خود در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، می توانید اتلاف حرارت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

3. عایق آستر استخر (Insulating Pool Liners)

یکی دیگر از گزینه های عایق کاری استخر سیمانی نصب آسترهای عایق استخر می باشد.

این آسترها از مواد عایق مانند فوم یا وینیل ساخته شده اند که یک لایه عایق اضافی بین آب و دیواره های استخر ایجاد می کنند.

آسترهای عایق می توانند به حفظ گرما، به حداقل رساندن تبخیر و ایجاد سطح شنای صاف و راحت تر کمک کنند.

4. استفاده از پانل های عایق (Using Insulating Panels)

پانل های عایق یک روش ابتکاری و همه کاره برای عایق کاری استخر هستند.

این پانل ها معمولاً از عایق فوم سفت و سخت ساخته می شوند و به راحتی می توان آنها را به دیوارهای یک استخر سیمانی متصل کرد. آنها خواص عایق حرارتی عالی را ارائه می دهند، از اتلاف حرارت جلوگیری می کنند و بهره وری انرژی را افزایش می دهند.

پانل های عایق همچنین انعطاف پذیری را برای سفارشی کردن سطح عایق با توجه به نیازهای خاص شما ارائه می دهند.

5. بکارگیری آب بند دوجزئی سهند شیمی: بهترین روش عایق بندی استخر سیمانی

استفاده از آب بند دوجزئی سهند شیمی یک روش ایده آل و بهینه برای آب بندی و عایق بندی استخر سیمانی محسوب می شود. برای کسب اطلاعات تکمیلی راجب محصول آب بند دوجزئی سهند شیمی وارد شوید.

آب بند دوجزئی سهند شیمی

مراحل آب بندی استخر با مواد آب بند کننده

در مرحله اول آب بندی سازه استخر، ابتدا باید به آب بندی سازه بتنی استخر (کاسه استخر ) توجه شود، که برای این کار از اَبر روان کننده ها (ترکیبات پایه کربوکسیلاتی) و ژل میکروسیلیس (به ژل‌های پوزولانی معروف هستند که از مواد افزودنی بتن «میکروسیلیس و نانو ذرات سیلیس آمورف» تشکیل شده‌اند) استفاده می‌شود.

در صورتی که سازه بتنی استخر توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب را نداشته باشد، می‌توان از آنی گیرها (به نوعی ملات برای آب‌بندی گفته می‌شود که پایه اصلی آن سیمان است) و پودرهای کریستال شونده استفاده کرد. در واقع آنی گیر و پودر کریستال شونده برای فشار منفی کاربرد دارند و همچنین از انواع آب بند کننده هایی که به فشار مثبت ارتباط دارد، برای آب بندی استخر استفاده می‌شود.

آب بندی سازه استخر

مرحله اول : کاربرد بهترین عایق استخر یعنی آب بند دو جزئی

یکی از روش عایق بندی استخر ها برای جلوگیری از نفوذ آب در آن، استفاده از آب بند دوجزئی است.

در آب‌بندی دو جزئی موادی به کار برده می‌شودکه یک جزء آن پودری سیمانی است که به صورت اصلاح شده با پودرهای پلیمری و معدنی ترکیب شده است و جزء دوم این ماده رزین امولسیونی آکریلیک است.

در آب ‌بندی فشار مثبت ابتدا عمل جذبِ آب بتن سازه توسط پرایمر کاهش پیدا می‌کند، همچنین این پرایمرها سبب می شوند که چسبندگی سطح سازه استخر نیز افزایش پیدا کند.  سپس از موادی استفاده می‌شود که به اصطلاح آب ‌بند دو جزئی اِلاستومری نامیده می‌شود که از محصولات سهند شیمی هستند.

مرحله دوم : استفاده از چسب آب بندی استخر و پودر بندکشی

بعد از استفاده از پرایمر آب بندی استخر و آب ‌بند دو جزئی، مرحله چسب کاشی است که توسط این چسب، کاشی‌ها نصب می‌شوند، درنهایت نوبت به استفاده از پودر بندکشی است که یکی دیگر از محصولات سهند شیمی هستند؛ توسط پودرهای بندکشی درزهای کاشی آب بندی می‌شوند.

برای خرید انواع چسب کاشی و پودر بندکشی کلیک کنید

بهترین نوع چسب کاشی

توجه به این نکته ضروری است که بر اساس نوع کاشی و مکان استخر باید از چسب‌های مختلفی استفاده شود؛ اگر محل استقرار استخر دامنه دمای بالایی نداشته باشد (داخل ساختمان)، بکار بردن بهترین چسب آب بندی استخر یعنی چسب کاشی پرسلان پیشنهاد می‌شود که در ادامه به معرفی این محصول خواهیم پرداخت.

برای سفارش پودر بندکشی سهند شیمی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید

پودر بندکشی

خرید پودر بندکشی آنتی باکتریال

در مقابل اگر دامنه‌های دمایی بالایی داشته باشیم که این اتفاق در شهرهایی که تابستان های گرم و زمستان های سردی دارند رخ می‌دهد، استفاده از چسب‌های سرامیک دو جزئی توصیه می‌شود. در این مورد نیز بعد از نصب سرامیک حتما باید از پودرهای بندکشی استفاده شود.

در صورتی که امکان یا راهکاری برای استفاده از آب‌بندی فشار مثبت وجود نداشته باشد می‌توان از فشار منفی استفاده کرد که نسبت به فشار مثبت پُرهزینه‌تر و دشوارتر خواهد بود. برای آب‌بندی فشار منفی روش‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از آنی گیرهاست؛ در ابتدا باید آب را با استفاده از ابزار لازم به یک مکان مشخص هدایت و ساکن کرد و به سرعت آنی گیر را بر روی مکانی که نشتی دارد، جا داد.

عایق بندی استخر

روش های آب بندی استخر

روش‌های متعدد دیگری برای آب ‌بندی استخر وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1- آب‌بندی استخر توسط پودر کریستال شونده و پودر نفوذگر

آب‌بندی استخر توسط پودر کریستال شونده و پودر نفوذگر

یکی دیگر از روش‌های آب ‌بندی استخر استفاده از پودر نفوذگر و کریستال است؛ این روش در مورد استخرهایی که از جنس بتن هستند بسیار مؤثر عمل می‌کند، همچنین این روش آب‌بندی یکی از روش‌های مقرون به صرفه است. کریستال‌ها به دلیل نفوذ قابل توجهی که به عمیق‌ترین نقاط بتن دارند، می‌توانند به خوبی از استخر در برابر آسیب‌ها محافظت کنند.

در این روش پودر با آب مخلوط می‌شود و به ماده‌ای قوی و مؤثر برای محافظت و نگه‌داری از استخر تبدیل می‌شود.

2- آب‌بندی استخر به وسیله پودرهای پلیمری

یکی از روش‌ها برای محافظت از استخرها استفاده از پودر پلیمر است که در مقاوم بودن حرفی برای گفتن دارد؛ ناگفته نماند که این روش باید بسیار با دقت انجام شود تا باعث افزایش میزان جلوگیری از نشتی آب شود. در این روش بعد از تمیز کردن استخر پودرهای پلیمری را می‌توان به آسانی با آب مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

انجام این کار اگر توسط نیروی متخصص انجام شود، بهتر است اما شخص عادی نیز می‌تواند با توجه به اصول این روش را انجام دهد. آب ‌بندی استخر با پودرهای پلیمری معمولا دو بار انجام می‌شود و بعد از گذشت حدود 24 ساعت از تمام شدن کار می‌توان از استخر استفاده کرد.

برای سفارش پودر بندکشی سهند شیمی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید

پودر بندکشی ضد اسید

3- آب‌بندی استخر توسط خمیر

گاهی اوقات فشارهایی مانند فشار هیدرو استاتیک در استخرها باعث می‌شود تا شکاف‌های کوچک و بزرگی درون استخر ایجاد شود که برای حل این مشکل می‌توان از خمیرهای مخصوص عایق‌بندی استفاده کرد. درواقع استفاده از خمیر آب‌بندی یکی از رایج‌ترین روش‌ها در این زمینه است.

این خمیر از ترکیب رزین‌های پلیمری و پودرهای مخصوص پلیمر به وجود می‌آید و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یکی از مزیت‌های روش خمیر آب‌بندی به کار بردن این روش با وجود مرطوب بودن استخر است.

آب‌بندی استخر توسط خمیر

4- آب‌بندی استخر به وسیله رزین

از دیگر روش‌های محافظت و نگه‌داری از استخرها استفاده از رزین آب‌بندی است که می‌توان آن را از محبوب‌ترین روش‌ها در این زمینه دانست. رزین پلیمری و رزین اکریلیکی از انواع مختلف رزین هستند که برای عایق ‌بندی استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ این روش از ترکیب سیمان، بتن به همراه رزین به وجود می‌آید و می‌توان آن را جزء روش‌های قابل توجه در نگه‌داری و محافظت از استخرها به شمار آورد.

برای سفارش رزین امولسیونی سهند شیمی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید

رزین امولسیونی | چسب بتن پلیمری

5- آب ‌بندی استخر به وسیله پلیمرهای مایع

همان‌طور که اشاره کردیم استفاده از پودرهای پلیمری یکی از روش‌های عایق بندی استخر است؛ پلیمرهایی نیز از جنس مایع وجود دارند که برای محافظت از استخرها مورد مصرف قرار می‌گیرند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است.

6- استفاده از چسب کاشی برای آب ‌بندی استخر

تا به اینجا به روش‌های مختلفی اشاره کردیم که در عایق ‌بندی استخر کاربرد دارند؛ یکی دیگر از این روش‌های آب بندی استخر به وسیله چسب کاشی است. لازم بذکر است که چسب کاشی به تنهایی امکان آب بند کردن استخر را ندارد ولی انتخاب نوع مناسب و نحوه اعمال صحیح چسب کاشی می تواند در کاهش نفوذ آب به سازه استخر موثر باشد. در چسب کاشی پایه سیمانی از پلیمرهایی تشکیل شده که ماهیتی آب بند کننده دارند و در موارد مختلفی از جمله آب‌بندی استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از چسب کاشی برای آب ‌بندی استخر

این پلیمرها باعث دوام و مقاومت این نوع چسب می‌شوند و از نفوذ آب جلوگیری می‌کنند؛ چسب کاشی از خاصیت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است و این امر سبب شده تا برای محافظت و افزایش طول عمر انواع استخر مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از مزیت‌های روش استفاده از چسب کاشی این است که می‌توان آن را بر روی کاشی‌های قدیمی نیز قرار داد و مشکلی برای نصب ایجاد نخواهد کرد.

7- چسب آب بندی استخر

برای آب بندی و عایق بندی استخر برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به داخل درزهای کاشی با استفاده از آب بندکننده بتن دوجزئی سهندشیمی می باشد. این روش عایق بندی استخر بسیار کارا و مفید می باشد. این گونه آب بند ها دارای دو جزء پودر بر پایه سیمان و رزین اصلاح کننده می باشند.

مزایای چسب آب بندی استخر

  • مقاومت بالا در برابر آب
  • زمان کارپذیری بالا
  • انعطاف پذیری بالا
  • آنتی باکتریال

8- چسب بتن برای استخر (آب بندی استخر با چسب بتن)

چسب بتن پلیمری سهند شیمی ، بر پایه رزین های امولسیونی، با هدف افزایش چسبندگی بتن، چسبندگی ملات جدید بتن به بتن قدیمی، کاهش نفوذ پذیری بتن، افزایش مقاومت فشاری و کششی بتن، افزایش مقاومت بتن در برابر یخ زدگی و آنتی باکتریال طراحی شده است.

آب بندی استخر با چسب بتن

از چسب بتن نیز به منظور آب بندی و عایق بندی استخر به عنوان چسب عایق استخر و جکوزی مورد استفاده قرار میگیرد.چسب بتن و سیمان سهندشیمی محصولی است که به عنوان چسب عایق استخر و جکوزی روشی برای آب بندی استخر با چسب بتن محسوب میشود و کاربردهای فراوانی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

مزایای چسب بتن پلیمری سهند شیمی برای استخر

  • افزایش مقاومت فشاری، کششی و خمشی بتن
  • افزایش چسبندگی بتن به بتن های قدیمی
  • کاهش نفوذ پذیری
  • افزایش مقاومت بتن در برابر یخ زدگی
  • آنتی باکتریال

نحوه استفاده از چسب بتن در استخر برای آب بندی و عایق بندی

یکی از روش‌های محافظت از استخر ، آب‌بندی با چسب بتن است؛ گرچه این راه از مهم‌ترین روش‌ها در این زمینه محسوب نمی‌شود اما با این حال روشی رایج است. چسب بتن باید با ترکیب بتن و سیمان مورداستفاده قرار گیرد.

نحوه استفاده از چسب بتن در استخر برای آب بندی و عایق بندی

امروزه روش های متفاوتی برای آب بندی سازه های بتنی و بتن وجود دارد که هر یک بسته به وضعیت آنها می توانند به کار گرفته شود.

یکی از این راه ها بکارگیری از چسب بتن است. برای این کار از ترکیب ملات های ریزدانه و پرسیمان در ترکیب با چسب به طور لایه بندی پلاستر گونه بر روی سطح دیوار مخزن یا استخر بکار میرود. در این روش با نهایت دقت وجود داشته باشد تا از درزهای سرد و تخلخل اجتناب میشود.

میزان استفاده چسب بتن به میزان وزنی ، 5 تا 10 درصد سیمان مصرفی در ملات است. در این روش پس از اتمام مراحل اجرایی لایه ای از ملات ریزدانه پرسیمان ( عیار حداقل 300 کیلوگرم سیمان ) به ضخامت 1 تا 3 سانتیمتر بر روی سطح اجرا می شود. در صورتی که بدنه و سازه استخر یا مخرن از بلوک یا آجر باشد برای جلوگیری از ترک های ناشی از نشت آب گیری یا بستر ، بهتر است از الیاف پروپیلن ، یا توری فایرگلاس یا رابیس در لایه اجرایی استفاده بشود.

اگر الیاف بکار گرفته شود باید مقدارمصرف به 1.5 تا 2 کیلورم در مترمکعب محدود شود. اگر از توری فایبرگلاس استفاده شود باید از نوع 45 تا 60 گرم استفاده شود.

9- چسب کاشی پرسلان

در میان تولیدکنندگان مختلف چسب سرامیک و کاشی در این محتوا می‌خواهیم به چسب کاشی از شرکت سهند شیمی اشاره کنیم که توجه بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است. شرکت سهند شیمی نوعی چسب کاشی به نام «پرسلان» تولید می‌کند که ماهیت اصلی آن تشکیل شده از مواد معدنی و سیمان است.

چسب کاشی پرسلان موارد مصرف متعددی دارد و برای چسباندن انواع کاشی، سرامیک، موزاییک و سنگ‌های مصنوعی و طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از مهم‌ترین موارد مصرف چسب کاشی پرسلان می‌توان به آب ‌بندی استخر ها به وسیله این محصول اشاره کرد.

برای سفارش چسب پرسلان سهند شیمی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید

چسب کاشی و چسب سرامیک | چسب کاشی پرسلان

این محصول خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارد و در برابر رطوبت می‌توانید از مقاومت آن اطمینان خاطر داشته باشید؛ این چسب سیمانی با مواد پلیمری خاص و افزودنی‌های متفاوتی اصلاح شده و می‌توان آن را محصولی سازگار با محیط زیست دانست. پرسلان چسبی مناسب برای انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از کف است و زمان کارپذیری آن نیز بسیار بالاست.

چسب‌ کاشی پودری پرسلان در بسته‌های 20 کیلویی به بازار عرضه می‌شوند؛ برای استفاده از این چسب باید هر 20 کیلو را با 5 تا 6 لیتر آب مخلوط کرد و زمانی به مدت 5 الی 6 دقیقه لازم است تا مواد ساخته شده استراحت کرده و پس از همزدن مجدد آماده مصرف شوند. این محصول به صورت پودر و با رنگی سفید بسته‌بندی می‌شود و زمانی حدود 7 الی 14 روز طول می‌کشد تا استخر برای استفاده آماده شود.

10- چسب کاشی دوجزئی

یکی دیگر از محصولات پر کاربرد مجموعه سهند شیمی، چسب کاشی دوجزئی می باشد که ترکیبی از یک پاکت 20 کیلویی پودر پایه سیمانی و یک گالن 5 لیتری رزین می باشد. این محصول خواص فوق العاده و بینظیری در بین دیگر محصولات این صنعت دارد که ازجمله آنها می توان به مقاومت و چسبندگی بسیار بالا، انعطاف پذیری زیاد در مقابل شوک های فیزیکی و حرارتی، آب بند کنندگی و آنتی باکتریال بودن آن نام برد.

برای سفارش چسب کاشی دوجزئی سهند شیمی با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۴۹۷۶ تماس بگیرید

چسب کاشی و چسب سرامیک | چسب کاشی دو جزئی

از این محصول می توان برای چسباندن انواع کاشی و سرامیک در اندازه های کوچک تا ابعاد بسیار بزرگ، اسلب، سنگ های طبیعی و مصنوعی، سرامیک های شیشه ای در انواع محیط های خشک و مرطوب داخلی و خارجی ساختمان استفاده و طول عمر ساختمان خود را ضمانت کرد.

چسب کاشی دوجزئی برای آب بندی استخر

از گذشته تاکنون روش‌های متفاوتی برای محافظت از انواع استخرها و افزایش طول عمر آن‌ها وجود داشته است که هدف اصلی این روش‌ها جلوگیری از نفوذ آب است. باید توجه داشت عوامل مختلفی در آب بندی استخر موثر است که طرح اختلاط مواد اولیه بتن سازه، انتخاب و نحوه استفاده مواد آب بند کننده، چسب کاشی و پودر بندکشی و در آخر پایش میزان تغییراتی که سالانه در بدنه استخر اتفاق می افتد.

برای دریافت اطلاعات دقیقتر درباره تولیدات سهند شیمی به صفحه محصولات سهند شیمی مراجعه بفرمایید و یا با شماره 7-88244976 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهی در مورد “10روش برتر آب بندی استخر و عایق بندی آن

  1. جعفر محمدی گفت:

    درود بر شما. آیا از روی ایزوگام میشه اقدام به آبندی استخر خانگی نمود؟

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام بهترین روش برای آبندی استخرهای خانگی همون طور که در این مقاله اشاره شد چسب ها و مصالح سهندشیمی با فرمولاسیون جدید است که مشکلات ایزوگام های قدیمی را ندارند

  2. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید یک استخر بلوکی داشتم که بدنه ان باسیمان پلاستر شده برا اب بندی چه محصولی پیشنهاد میکنید.ممنون

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام دوست عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر راجب خرید انواع محصولات سهندشیمی می توانید با شماره های مندرج (در قسمت تماس با ما) با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی آنها بهره بگیرید.

  3. منوچهر باباخانی گفت:

    سلام ببخشید میشه برای کف پارکینگ هم استفاده کرد تا آب به سقف زیر زمین نفوذ نکنه

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام جناب باباخانی عزیز. برای عایق کاری تمام سطوح کف می توانید از مصالح مربوطه استفاده نمایید.

  4. علی ساروقی گفت:

    سلام کف استخر را کاملا اب بندی کردم چند مرحله چون اب به شدت کم میکرد دوباره سرامیک البرز کردم اما به دیواره که سرامیک بود دست نزدم به امید اینکه دیواره سالم باشه تما متاسفانه دیواره هم که زیرش اجر وبتون بود هم اب بندی نیست ایا بدون خرابکاری میتوان با مواد روی سرامیک اببندی کرد؟

  5. کامران حسن دوخت گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشی
    استخر با بلوک سیمانی کار شده و با سیمان وبتن سیمان کاری شده واسه ایزولاسیون بنظر شما کدام محلول و چسب اقتصادی و با اطمینان بدون نفوذ میباشد لطفا راهنمایی کنین.
    (استخر تقریبا ۷×۲.۵ × عمق ۲ )

  6. کامران شاه بلاغی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشی
    استخر با بلوک سیمانی کار شده و با سیمان وبتن سیمان کاری شده واسه ایزولاسیون بنظر شما کدام محلول و چسب اقتصادی و با اطمینان بدون نفوذ میباشد لطفا راهنمایی کنین.
    (استخر تقریبا ۷×۲.۵ × عمق ۲ )

  7. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من مجبور شدم اسکیمر استخرمو تعویض کنم و متاسفانه با وجود اینکه اسکیمر جدید و کاشی های دورش رو با جسب آب بند نصب کردیم بازم داره از محل اسکیمر نشت میده خیلی حالمو کرفته اگر راهی هست که بشه بدون کندن کاشی ها این نشستی رو برطرف کنیم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. پشتیبان سایت گفت:

      دوست عزیز. برای کسب اطلاعات تکمیلی راجب آب بندی استخرتون پیشنهاد میدم از مشاوره واحد فنی ما (از طریق شماره های مندرج در قسمت تماس با ما) استفاده نمایید.

  8. هاشمیان گفت:

    باسلام
    در صورت نفوذ آب از جداره حوضچه که برای استخر تعبیه شده، برای بتن ریزی دیواره از چه ترکیبی برای جلوگیری از تخریب بتن توسط آب در جریان می توان استفاده نمود.
    لازم به ذکر است به علت بالا بودن سطح آب در منطقه، آب به داخل حوضچه حفاری شده نفوذ می کند.

  9. رادمهر گفت:

    سپاس از مقالتون.
    واقعا بهترین روش آب بندی استخر فقط وفقط آب بند دوجزئی عه. من هزارتا راه رو امتحان کردم. آخرش به این رسیدم.

  10. سجاد گفت:

    پست عالی و کاملی بود. من میخوام برای کاهش نفوذ آب به داخل حوض سیمانی خودم از مایع آب بندی استخر استفاده کنم. ولی انقدر تنوع زیاده که نمیدونم از چه برند و محصولی استفاده کنم . میشه من رو راهنمایی کنید. سپاس از توجهتون

    1. sami گفت:

      سلام شما می توانید برای کاهش نفوذ آب به داخل سازه از رزین تقویت ملات سهند شیمی (لاتکس) استفاده کنید اما برای آب بندی 100درصد بهتر است از آب بند دو جزئی الاستومری سهند شیمی استفاده کنید

  11. کشاورز گفت:

    مطلبتون عالی بود. کدوم محصول سهند شیمی رو میتونیم به عنوان چسب استخر سیمانی مورد استفاده قرار بدیم؟

    1. sami گفت:

      سلام و وقت بخیر
      برای آب بندی 100درصد آب بند دوجزئی الاستومری سهند شیمی پیشنهاد می شود.

  12. نجف زاده گفت:

    درود برای آب بندی حوض سیمانی و انواع استخر ها استفاده از محصول کم نظیر سهند شیمی رو توصیه میکنم

  13. بابلی گفت:

    سلام و درود به نظر من برای عایق کاری و واترپروف کردن استخر بهترین و به صرفه ترین راه استفاده از چسب استخر هستش.

  14. احمد کمالوند گفت:

    سلام. من در استان مازندران به کار کشاورزی مشغول هستم. سوالم اینه که روش آب بندی استخر کشاورزی
    و در کل آببندی مخازن ذخیره آب به چه شکل باید انجام بگیره؟

  15. سعید نوری گفت:

    سپاس از مقاله کاملتون.
    من استخر خونه ام رو کاشی کاری کردم. میخواستم بدونم آب بندی استخر کاشی کاری شده
    به کدوم یک از روشهایی که شما ذکر کردید انجام میشه؟

  16. کامران اسدی گفت:

    مقاله تون عالی بود. من در ویلای خودم استخری ساختم میخواستم اون رو عایق بندی کنم.
    مواد آب بندی استخر شامل چه مواردی میشه؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

  17. محسن گفت:

    با سلام و وقت بخیر . مقاله کامل و جامعی بود . سپاس.
    آیا آب بندی استخر بلوکی رو میشه با چسب بلوک انجام داد؟ یا چسب دیگه ای لازمه؟

    1. sami گفت:

      سلام خیر برای آب بندی آب بند دوجزئی الاستومری سهند شیمی مناسب می باشد.

  18. مجید حسن پور گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    آیا کاربرد چسب بتن برای استخر و عایق بندی روش مناسبی حساب میشه؟

    1. sami گفت:

      سلام و وقت بخیر
      چسب بتن بطور کلی کارایی نم بند را داشته و از نفوذ آب جلوگیری کرده اما برای آب بندی 100درصد آب بند دوجزئی الاستومری سهند شیمی پیشنهاد می شود.

  19. بابک هرمزی گفت:

    سلام عالی بود .ببخشید برای آببندی استخر کاشی کاری شده اگر از مواد نانو استفاده بشه مقرون به صرفه هست؟ روش جایگزین اش چیه؟

  20. جمال ارزندی گفت:

    با سلام مقاله تون کامل و جامع بود. سوالی داشتم برای عایق بندی استخر میتونم از چسب آب بندی استخر استفاده کنم؟

  21. کامران تهرانی گفت:

    باعرض سلام میخواستم بدونم عایق بندی استخر با کمک چسب عایق استخر انجام میگیره؟

  22. علی محمدی گفت:

    با سلام ببخشید شما آب بندی استخر بتنی و کشاورزی رو با چسب آب بندی استخر انجام میدید؟

  23. محمد ایرانشاهی گفت:

    سلام خدمت بزرگواران عرصه چسب و آببندی عرض به حضور شما من میخواهم یک استخر را کامل آببندی کنم و سپس کاشی نمایم خواهشمندم مشاوره ی سبزتان را از ما دریغ نفرمایید با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

سبد خرید